Wil je de zichtbaarheid van jouw bedrijf verhogen in zoekmachines? Dan is het een absolute must om aan linkbuilding te doen. Tegenwoordig is het belangrijk om online gezien te worden. Dit is dan ook niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Het is heel simpel, hoe hoger je in de zoekmachines verschijnt, hoe meer bezoekers je zult hebben op de website. Dit zorgt niet alleen voor meer naamsbekendheid, maar ook voor meer conversies. Maar wat is linkbuilding dan? Je zorgt er hierbij voor dat links naar jouw website op externe webpagina’s komen te staan. Op deze manier is er namelijk meer verkeer naar jouw website. Maar dit is niet het enige voordeel van linkbuilding.
Het generen van backlinks
Dat er actief aan linkbuilding wordt gedaan is niet zo gek. Naast dat je meer links naar jouw website hebt, zal een zoekmachine jouw website als meerwaardig gaan zien. Je wordt namelijk belangrijk gevonden. Nu is het niet de bedoeling dat je links genereert op onnodige websites. Het moet voor de lezer namelijk wel een logische stap zijn om naar jouw website te gaan. Denk aan een aanvulling op hetgeen dat ze al gelezen hebben. Onnodige links worden dan ook niet gewaardeerd, dus je moet linkbuilding wel goed toepassen. Doordat je als meerwaardig gezien wordt, zul je hogerop komen in de zoekresultaten. Een zoekmachine beloont jou dus eigenlijk. De links die jij genereert via externe webpagina’s, worden backlinks genoemd. Dit proces van het genereren van backlinks noem je dan weer linkbuilding.
Maak website beter en start met sociale media
Naast dat je aan linkbuilding kunt doen in jouw onderneming, zijn er nog zat andere dingen die je kunt doen om meer gezien te worden. Zo kun je bijvoorbeeld de snelheid van je website verbeteren, een ALT-tekst aan foto’s toevoegen en een overzichtelijke lay-out creëren voor de bezoeker. Al deze factoren leiden ertoe of iemand wel of niet op jouw website rond blijft kijken. Naast een goed functionerende website, is sociale media een aanrader. Door middel van sociale media kun je ook meer bekendheid creëren en hier is het ook mogelijk om aan de slag te gaan met adverteren. Op sociale media kun je bijvoorbeeld door middel van een foto en een korte tekst uitleggen wat jouw producten doen. Hetzelfde geldt voor diensten die je levert. Ook wordt sociale media gebruikt om naar de doelgroep over te brengen waar jouw bedrijf voor staat.